Jesteś tutaj: Aktualności
03-01-2019

Internetowe platformy sprzedażowe – Komisja Europejska chce nałożyć nowe obowiązki

Specjaliści od leasingu z Leasing2go Wrocław wielokrotnie już na łamach swojego serwisu prezentowali Państwu aktualności z zakresu ekonomii i biznesu. Mamy nadzieję, że treści tu zawarte przypadły Państwu do gustu.

Jeżeli podoba się Państwu nasza praca zapraszamy do polubienia naszego profilu na Facebooku. POLUB NAS >>

Zapraszamy również do kontaktu z nami.

Nasi doradcy od

Leasing Wrocław

chętnie odpowiedzą na Państwa pytania i pomogą we wszelkich formalnościach dotyczących podpisywanej umowy leasingowej.

Internetowe platformy sprzedażowe, amazon, allegro, ebay, booking, leasing wrocław


Z danych pochodzących z Komisji Europejskiej możemy ostatnio dowiedzieć się, że niemalże 60% zakupów dokonywanych przez internatów z Europy dokonywanych jest przy pomocy platform sprzedażowych takich jak Booking.com czy Amazon. W Polsce najbardziej popularną taką platformą jest Allegro i dla wielu polskich przedsiębiorców stanowi ona nieodłączne narzędzie służące do zwiększenia sprzedaży własnych produktów. Można by pokusić się również o stwierdzenie, że bez ów platform wielu sprzedawców nie byłoby w stanie  oferować produktów konsumentom. Dzieje się tak ze względu na ogromną popularność takiej formy robienia zakupów przez dzisiejszych klientów. Jednocześnie powoduje to wzrost uzależnienia się sprzedawców, głównie małych i średnich przedsiębiorstw, od platform sprzedażowych, dzięki którym można realnie zwiększyć zyski.

W związku z powyższym Komisja Europejska rozważa wprowadzenie nowych przepisów, których zadaniem będzie doprecyzowanie regulaminów działania operatorów platform sprzedażowych i nałożenie na nich nowych obowiązków w celu zwiększenia przejrzystości współpracy pomiędzy platformą a sprzedawcami.

Zmiany w regulaminach mają dotyczyć między innymi czytelnych informacji dotyczących kryteriów pojawiania się ofert w wynikach wyszukiwania oraz wyjaśnień dlaczego takie a nie inne zasady pozycjonowania zostały przyjęte. Jeżeli operator będzie pobierał opłaty za pozycjonowanie, również będzie musiał dokładnie sprecyzować koszty takiej usługi i wyjaśnić w sposób czytelny wpływ opłat na pozycjonowanie.

Jeżeli operator zdecyduje się samodzielnie sprzedawać towar podobny lub identyczny z tym oferowanym przez sprzedawców, czyli stanowić będzie bezpośrednią konkurencję dla firm wykorzystujących platformę do sprzedaży towarów, będzie zobowiązany ujawnić w regulaminie szczegóły działania platformy oraz określić w jaki sposób traktuje swoje towary względem towarów innych sprzedających.

To tylko niektóre obowiązki, jakie Komisja zamierza nałożyć na właścicieli platform. Zmiany mają głównie na celu poprawę czytelności zasad działania dużych platform sprzedażowych i zwiększyć świadomość sprzedawców korzystających z usług tychże platform.

GDZIE NAS ZNALEŹĆ
do góry