Posiadasz samochód w leasingu i nie wiesz gdzie wykonywać serwis pojazdu? Zastanawiasz się czy musisz wykonywać naprawę i przegląd wyłącznie w ASO? Nie wiesz czy leasingodawca narzuca na Ciebie obowiązek korzystania tylko z części oryginalnych czy masz prawo użyć zamienników?
Zapewne te jak również inne pytania związane z serwisowaniem przedmiotu leasingu nasuwają się osobom korzystającym z leasingu.
Specjaliści od Leasing Wrocław postarają się odpowiedzieć na nurtujące pytania.
Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości przede wszystkim zachęcamy do kontaktu z naszymi doradcami, którzy działając od wielu lat na rynku ubezpieczeń oraz leasingu w miastach takich jak Wrocław, Oława, Oleśnica, Kąty Wrocławskie, Środa Śląska oraz innych, z pewnością odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i pomogą rozwiązać każdy problem związany z leasingiem.
Jeśli uważasz, że jesteś w stanie sam sprawdzić jakie są odpowiedzi na nurtujące pytania, proponujemy w pierwszej kolejności zajrzeć do OWUL – Ogólne Warunki Umowy Leasingu. Tam jak również w samej umowie leasingowej, firma leasingowa umieszcza zasady dokonywania okresowych przeglądów. Z reguły dowiesz się, że samochód powinien być serwisowany tam gdzie akceptuje to producent lub w miejscu gdzie zgadza się na to leasingodawca.
Teoretycznie zatem wygląda to tak, że jesteś zobowiązany serwisować pojazd w autoryzowanym punkcie zwłaszcza gdy samochód jest na gwarancji, co jest podstawą do zachowania gwarancji. Jednakże w praktyce wygląda to tak, że firma finansująca nie sprawdza tego gdzie wykonujesz przeglądy, przecież na co dzień to leasingobiorca korzysta z przedmiotu leasingu i nie ma pokazuje go leasingodawcy nawet przez cały okres trwania umowy. Oznacza to, że leasingodawca nie jest w stanie zweryfikować tego, gdzie dokonujesz przeglądów.
Jeżeli zdecydujesz się wykonywać serwis niezgodnie z warunkami leasingu musisz bezwzględnie pamiętać o terminowym spłacaniu rat leasingowych oraz o wykupieniu leasingowanego przedmiotu. Musisz się liczyć z pewnymi możliwymi konsekwencjami podczas gdy przedmiot zostanie odebrany leasingobiorcy np. na drodze windykacji lub zostanie zwrócony po zakończeniu umowy. Te konsekwencje to przede wszystkich szybsza utrata wartości pojazdu czy innego sprzętu na rynku wtórnym, spowodowana stosowaniem tanich zamienników oraz serwisem poza ASO. W momencie gdy finansujący wystawi na sprzedaż taki przedmiot i nie uzyska z tego tytułu odpowiedniej ceny, to na leasingobiorcy będzie ciążyć pokrycie kosztów związanych z utratą wartości. Ponadto leasingodawca ma prawo wykonać właściwą naprawę niefachowo serwisowanego pojazdu, co w uproszczeniu skutkuje wystawieniem leasingobiorcy faktury za usługę.